Alla inlägg under april 2012

Av anonymama - 27 april 2012 21:34

Ikväll bjuds det på: 


Chai-te med lättmjölk

Keso med hallon och trädgårdsblåbär

Ägg


Går ingen nöd på mig direkt.


 

Av anonymama - 27 april 2012 19:41

Det som hjälpte mig idag på passet kanske var att jag tänkte mer på hur ont i det gjorde i fötterna, speciellt högerfoten, än att det var asjobbigt. Skorna har hängt med sen förra århundradet (true) då jag spelade fotboll och är i storlek 38. I samband med graviditeten växte fötterna en storlek. Jag tror det är dags för nya. Men då var frågan vad man har för skor när man tränar lite av varje så där på gym och har breda ankfötter. Detta är ju en helt ny erfarenhet för mig och jag antar att det har hänt en del på skomarknaden sen 1900-talet. Får ta mig till välsorterad sportbutik och prata med dem.


Behöver även ny sport-bh. Den jag har passar inte mina bomber. Jag vill att den ska sitta som ett korvskinn så att jag kan hoppa utan att boobsen gör det. Vill samtidigt kunna andas. Kanske är det en kombo impossible. Där, tror jag, att vi har en värre nöt att knäcka än att hitta nya skor.


Mina gamla trotjänare, de senaste 15-20 åren, ni har nu gjort ert. Många fina passningardribblingar och mål har ni gjort, men nu är det dags att säga farväl. Tack för den fina tid vi haft tillsammans, och då tänker jag självklart främst på sena 90-talets glansdagar, de senaste åren har vi mest haft en sporadisk kontakt där jag skamset hejat på er när garderobsdörren öppnats. Tack för allt!   

  

Av anonymama - 27 april 2012 19:02

Så var jag äntligen igång med träning och kursen. Känns jäkligt peppande och han som håller i kursen är toppen, tanterna blev helt till sig, hihi. De blossade i kinderna när han hälsade på dem. Träningen innan kursen gick väl så där dock, kom bara iväg en gång och tränade på de två veckorna innan kursen startade, men då var då och nu är nu. Kursstart igår och jag passade på att köra lite på crossen och löpband. Tog också mod till mig och bokade in mig på pass idag, 45 min Indoor walking. Passet idag gick rätt bra trots att jag är på noll nu och jag är peppad för mer. Nu vill jag också testa Box och Zumba. Synd bara att det bara finns ett box-pass i veckan och att Zumban som passar mig bäst (lättast koordination) krockar med M:s innebandy, fast det går kanske att lösa så jag får testa Zumban nån gång ändå.


Kursen igår. Fick ställa oss på en våg som mätte vikt, fett och vatten i kroppen. 47,5% fett! Huu.. usch och fy! Det bör ligga mellan 21-33%. Förhoppningsvis kommer det att  gå åt rätt håll med träning och rätt mat. Gött att ha nåt att jobba med, dåligt startresultat kanske gör att det är lättare att göra framsteg tänker jag. Måste tänka positivt. Ska mäta oss varje vecka och det är bra för mig som är så otroligt otålig, otålig is my middle name, och inte orkar vänta.


Maten i kursen handlar om att man ska äta lika delar kolhydrater, protein och fett. Portionerna är större än de jag vanligtvis äter, men jag antar att i mitt (och de flestas) fall handlar det om att få i sig mer protein och mindre kolhydrater än tidigare. Vi knarkar keso här hemma nu. Keso och avokado. 


Jag vill träna pass imorgon igen, men hittar inget som passar mig i smaken. Jag är ju fortfarande livrädd att jag inte ska palla, typ dö på plats. Sen får vi gäster också och har inte städat, handlat osv. Vi får se vad det blir av det.

Av anonymama - 3 april 2012 12:56

Har idag bestämt mig för att gå kost- och träningskurs på Sportlife under 8 veckor. Start 24 april. Behöver all hjälp jag kan få för att komma igång. Det kostar ca 2500 kr, men det är det ju lätt värt om det ger resultat.


-8 kilo på 8 veckor säger Sportlife. Det måste alltså också vara mitt mål.


Tänker redan idag eller imorgon köpa 10-kort för att kunna träna innan kursen sätter igång. Gratis träning ingår de här 8 veckorna som kursen håller på.


Så här ser han ut, PT:n som håller i kursen. Bild lånad från Sportlifes sida.

 

Av anonymama - 3 april 2012 00:36

Var ikväll en snabbsväng in på H&M. Fick med mig två par byxor hem, men höll också på att få med mig en vit ostretchig för liten skjorta/tröja. Ingen stretch what so ever kan jag lova. Trodde jag kanske skulle kunna komma i en 44:a, men icke. Eller ja, jag kom i den och konstaterade på vägen i den att den inte passade. Värre var det när jag skulle ta av mig den. Jag satt fast. Försökte på alla sätt, men det gick inte. Stod i valet och kvalet att knäcka den i sömmarna, för det var enda sättet jag skulle kunna få av mig den själv, men herregud det kunde jag ju inte göra. Fick lite smått panik där inne i provhytten. Jag sansade mig och gick istället snällt ut och bad personalen om hjälp. Usch vad jag, 30+ och med lika många kilos övervikt ungefär, skämdes. Jag kände mig just där och då tjockare än någonsin. Högst troligt var det precis också vad jag var, eller vad jag är. Jag kom i allafall med en hjälpande hand ur skjortan/tröjan och gör troligtvis aldrig om det misstaget igen. 


Ett par av byxorna jag köpte idag.

     

Av anonymama - 3 april 2012 00:14

Dag 1 här på bloggen och dag 1 på min viktkamp. Har i alla fall minst 20 kilo som bör bort. 


Min M har ikväll mätt mig och vi har dokumenterat de hemska siffrorna i Google docs. Nu ska jag bara lista ut hur jag ska göra detta bäst, detta med viktnedgången. Hoppas att bloggen på något vis kan sporra mig. Våren och sommaren som är på intågande gör det i alla fall lite som tur är.


Just nu är det ingen som vet om att bloggen existerar mer än jag och M, och så lär det förbli. Tillsvidare iaf.





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards