Direktlänk till inlägg 3 april 2012

Konsten att känna sig riktigt tjock

Av anonymama - 3 april 2012 00:36

Var ikväll en snabbsväng in på H&M. Fick med mig två par byxor hem, men höll också på att få med mig en vit ostretchig för liten skjorta/tröja. Ingen stretch what so ever kan jag lova. Trodde jag kanske skulle kunna komma i en 44:a, men icke. Eller ja, jag kom i den och konstaterade på vägen i den att den inte passade. Värre var det när jag skulle ta av mig den. Jag satt fast. Försökte på alla sätt, men det gick inte. Stod i valet och kvalet att knäcka den i sömmarna, för det var enda sättet jag skulle kunna få av mig den själv, men herregud det kunde jag ju inte göra. Fick lite smått panik där inne i provhytten. Jag sansade mig och gick istället snällt ut och bad personalen om hjälp. Usch vad jag, 30+ och med lika många kilos övervikt ungefär, skämdes. Jag kände mig just där och då tjockare än någonsin. Högst troligt var det precis också vad jag var, eller vad jag är. Jag kom i allafall med en hjälpande hand ur skjortan/tröjan och gör troligtvis aldrig om det misstaget igen. 


Ett par av byxorna jag köpte idag.

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anonymama - 18 juni 2012 23:29


Japp, det stämmer som rubriker antyder, jag har börjat springa! Nåja, har iaf gjort 3x30min på löpbandet det senaste. Och förbättrat tiden varje gång. Jag har två mål och det ena klarade jag nästan redan idag; att springa alla 30 minutrarna. Eller ja...

Av anonymama - 14 juni 2012 10:05

På tisdag är sista tillfället vi träffas i kursen men jag har bestämt mig för att gå fortsättningskurs till hösten. Då blir jag förmodligen lite mer peppad att fortsätta köra under semestern och har sen invägning osv. ända fram till jul.    Hur d...

Av anonymama - 24 maj 2012 12:06

En månad har nu gått med mitt nya liv och med kursen på Sportlife. Jag har ätit enligt metoden utan att fuska (förutom lite alkohol som har åkt ner nån helg) och jag tränar mer och mer. M och jag har två onsdagar i rad varit på box. H är på barnpassn...

Av anonymama - 10 maj 2012 23:00

Så har jag varit iväg och rört lite på fläsket ikväll. Hängde med en gammal barndomsvän som bor i stan på Bodycombat. Gud va jobbigt, men oj så skönt nu efteråt. Jag var förmodligen sämst av alla och jag klarade knappt av att se mig själv i spegeln. ...

Av anonymama - 9 maj 2012 10:39

Här kommer ett tråkigt inlägg om vikt och mått.   Igår var det mätning och vägning. Händer inte så mycket som jag kanske hade hoppats på med tanke på alla extrakilo jag har, men det går åt rätt håll i alla fall. -2,1 kg nu på knappa två veckor (-...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards